sri-lanka-wasgamuwa.reismee.nl

olifanten

Hallo allemaal hier ben ik weer met een nieuw verhaal. Het blijft spannend hier we hebben voetafdrukken gevonden die wel heel groot zijn soms weet ik niet of je de eigenaar daarvan wel wil tegen komen maar ben nog niet angstig of ongerust geweest wel op mijn hoede je loopt per slot van rekening toch Door olifanten gebied en met de dieren worden niet al te zachtzinnig omgesprongen. Er wordt op ze geschoten en ze worden bestookt met vuurwerk. Het conflict is groot de organisatie krijgt absoluut geen hulp van de regering die is zo corrupt als de pest. Alles wordt gedaan met vrijwilligers geld. Ook de elektrische hekken zijn zo bekostigd. In de afgelopen 10 jaar zijn er zo'n 250 olifanten gedood en zo'n 80. Mensen omgekomen. De mensen doden de olifanten en die komen in de nacht om hun huizen te vernielen en de mensen te doden. De hekken worden Door de organisatie om de bebouwing geplaatst om zo de olifanten te beschermen tegen de confrontatie met de mensen. Maar op deze manier kunnen ze nog wel steeds zich verplaatsen. Maar een en ander is niet zo makkelijk als het klinkt. Ten eerste het landschap en ten tweede omdat mensen eigenwijs zijn en achter de hekken bouwen. Ze krijgen. De grond toegewezen van de regering voor landbouw gebruik. En zo blijft het probleem tussen mens en olifant bestaan. De organisatie blijft vechten voor erkenning van het probleem. Ok maar gisteren zijn we naar het nationaal park geweest daar hebben we eindelijk olifanten gezien super indrukwekkend .Ook deze olifanten zijn wilde dieren er staat geen hek omheen de dieren kunnen komen en gaan Waneer ze willen. We zaten in de jeep en mochten er niet uit. Maar ergens onderweg kwamen we vast te zitten dat werd dus duwen en dat viel nog niet mee. Het ging gepaard met een hoop gegiechel gelach en een hele hoop bagger. Maar het is uiteindelijk toch gelukt om los te komen en enkele kilometers verder vonden we onze eerste olifanten heel indrukwekkend. Het was een kudde van vrouwtjes met heel veel kleintjes. Een super coole ervaring. Thuis gekomen hebben we een klein feestje gebouwd. Nou mensen dat was het weer voorbij deze keer groetjes van truus

nina en kees

hoe gaat het met de warmte raak je er een beetje aan gewent. en met je kleding heb je ook regels niet te bloot wat maakt jou het uit.en de beestjes die zien er ook niet zo aardig uit zo lang ze maar niet op je lijf zitten.ga morgen met koos mee ben benieuwd hoe het is als we maar lol hebben en je ziet er goed uit op de foto's je bent een stoer wijf. liefs

Anske

Ha die Truuske ze hebben er een goeie zoektocht van gemaakt he maar ja je hoeft ze ook niet naast je deur te zien , zoeken is veel mooier , volgens mij heb je het enorm goed naar je zin , ben blij voor jou , je wist ook niet presies wat het zou zijn , wel stoer dat je zelfs daar nog in de grond zit te wroeten om olifanten te zoeken haha , heb je geen last van muggen of ander vervelend spul wat pikt ? kruip maar goed onder je klamboetje das veilig nou avonturier er nog maar fijn oplos ik denk aan je. dikkeknuffel schat houdoe war.