sri-lanka-wasgamuwa.reismee.nl

boomhut

Daar ben ik weer vandaag een saaie dag. Alle meiden zijn vertrokken vanmorgen de laatste dus een mooie dag om te schrijven op mijn blog. Iedere avond gaan we naar de boomhut. Daar zitten we zo'n 2 uur 5 mtr boven de grond te wachten tot de olifanten langskomen. We moeten ook alles wat er langskomt noteren. En dan bedoel ik het verkeer. De boomhut staat op een kruising van 2 zandpaden. Verkeer van het ene dorp naar het andere. Dit is allemaal beweging achter de elektrische hekken. Zo krijgen ze een beeld van de hoeveelheid mensen die langskomen. Dan schrijf je bijvoorbeeld motorbike 2 mensen geluid hard richting noord. Soms worden we melig omdat er niets gebeurd en dan gaan we rare dingen zeggen zoals 2 honden bruin lawaaiig zuid en liggen dan in een deuk daar boven in de boomhut. Dan stoppen we er maar mee en en beloven de volgende keer stiller te zijn. Na 8 dagen geloofde ik er niet meer zo in. MAAR dag 9 Bracht daar verandering in. We zaten nog maar net en de jongens zeilen al dat ze olifanten geluiden hoorden. Wij hoorden helemaal niets. Na zo'n 10 min hoorde we takken breken en daar kwam de eerste olifant uit de jungle gestapt. Het was een grote Bull. Even later kwam er een vrouwtje bij..We waren doodstil. Toen kwam er een man op de fiets aan hij zag de olifanten stapte af en begon ze met schreeuwen weg te jagen. Het lukte de Bull draaide zich om en liep rustig weg het vrouwtje was er al vandoor. We bleven heel stil zitten en na een 5 min kwamen ze weer terug deze keer had hij zijn hele harem bij zich. Zeker 10 vrouwtjes. Het was super spannend zo dichtbij waar ik al zoveel keer zelf gelopen had. Je hoorde Hoe ze het gras aftrokken en op aten. Even later kwamen er van de andere kant nog meer olifanten aan dit waren vrouwtjes met kleintjes geweldig prachtig om te zien. Wat een super coole ervaring om nooit meer te vergeten. Na een half uur het was al bijna donker waren de olifanten op een veilige afstand en konden we heel zachtjes uit de boomhut klimmen en in de landrover kruipen die recht onder de boom staat en wegrijden. We moeten alleen nog de olifanten passeren op zo'n 10 mtr afstand spanneeeend. Maar alles gaat goed en we rijden in een andrenaline roes naar huis. Wauuuuuuuuuw wat een ervaring. Thuis gekomen hebben we een klein feestje gebouwd we waren allemaal heel erg opgetogen over onze ontmoeting. De volgende keer als ik weer daar loop besef ik me toch iets beter dat ik in olifanten gebied loop pfff

Reacties

Reacties

Yvonne

Wat een mooi verhaal weer Truus, en ja het zal echt spannend zijn geweest.
Wat een vakantie heb jij he, ik vraag mij af; kom jij nog wel terug ;) haha ha.
Doe voorzichtig en tot horens weer, ik kan niet wachten om je volgende verhaal te lezen. :)
gr xx

elly

o wat spannend truus , dat geloof ik dat je vol adrenaline terug gekomen bent. nou hier daarentegen gebeurt weinig spannends dus geniet er nog maar even van. groetjes en een dikke kus van elly en willem.

Dini

dit is echt iets voor jouw misschien straks in een dierentuin gaan werken de spanning en de dieren super dat je dit mee kan maken hoop dat je nog meer van die avonturen krijgt liefs martin en dini

ton en trudi

He buuf hoe issie nou we genieten van je avonturen die je mee maakt zo bijzonder en spannend,mens wat een avontuur,nou geniet er maar en we houden contact( ps buurman is erg rustig geen zorgen we houden hem we in gaten) veel liefs en een knuf van ons

Ans

Hoi zusje hoe gaat t'ie nog geen boomhut fobie haha wat ben je zoal aan het doen nu de meiden weg zijn ? Ga je ook weleens naar het dorp en hoe ga je daar naar toe , niet op de fiets neem ik aan , is de blubber al wat minder of heb je de volgende hoosbui al weer gehad , ben benieuwd hoe je er nou uitziet ,geen ligbad met lekker warmgeurend water zeker een emmer in de boom met een touwtje echt goed in de jungel , wat zal jij thuis genieten van een badje ! he vrouwke nog ruim een week en dan kom je weer terug kunnen we lekker fotoos kijken en koffie leuten , maar je hebt nog een week schidpadden ook mooi , is dat in het binnenland of aan zee ? dat zuo mooi zijn zo'n groote plons water doe lekker je ding ik vind het fantasties dat je dit allemaal meemaakt lieverd tot mail"s makkelijk hoor " dikke knuffel van mij hou van je "liefs"

Jan en Mia

Ha truuske mooi allemaal zeg dan maak je wel wat mee.Maare nou wil je zeker ook een boomhut in de tuin ?Geniet maar lekker van je avontuur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!