sri-lanka-wasgamuwa.reismee.nl

vertrek naar ambalangoda

Ja daar ben ik weer. Vanacht om 1 uur vertrek ik naar zee. Eerst 3 uur met de mini bus dit is onze taxi en de zet me af bij het station en dan voor een uurtje of 4 met de trein. Het moet een heel mooie route zijn de helft loopt Door het binnenland en de andere helft langs de kust. Ga lekker eerste klas reizen ben benieuwd war dat hier inhoud ha ha dat kan wel eens iets anders zijn dan je verwacht. Ok maar eerst nog even over de afgelopen week. Ben afgelopen zaterdag nog met Diana op pad geweest. Zij is ook een Nederlandse en dat was haar laatste dag hier voor ze weer verder reisde. We zijn naar sygeria geweest dat is een gesmolten rots wat een overblijfsel is van vulkanisch gebeuren. Ergens zo'n 100 jaar voor Christus heeft een koning hier zijn paleis boven op de top gebouwd. De rots is 180 mtr hoog en heeft 1200 traptreden dat was een flinke klim .halverwege de klim kwam je in de spiegelkamer waar er prachtige fresco s geschilderd waren. Het zijn de zogenaamde wolkenmaagden. Super mooi. Eenmaal boven was de ruïne prachtig om te zien had wel iets weg van de maja tempels. Toen weer omlaag en toen zag je pas hoe hoog je zat. De traptreden waren soms heel smal kreeg de kriebels in mijn buik. Eenmaal beneden nog even apies gekeken en toen naar dhamboula. Hier hebben we enkele grotten bezocht die hèt leven van bhoeda vertellen doormiddel van honderden beelden. Heel indrukwekkend allemaal. Er liepen ook verschillende monniken rond alles was heel sereen en ongelooflijk mooi. Dit alles stamt uit de tijd van zo'n 700 na Christus. Nou dat was ons toeristische toer het was overal heel druk ondanks dat we al om 5 uur smorgens waren vertrokken. Het was een hobbel reis van 3 uur maar wel de moeite waard. Nu is Diana vertrokken en er is een nieuw meisje gekomen. Ze komt uit Zweden en we hebben Dinsdag al haar eerste olifanten gezien vanuit de boomhut 5 grote jongens weer super en moesten weer in het donker vertrekken. Ik ga dit allemaal vreselijk missen maar ga Vanacht mijn nieuwe avontuur tegemoet. Heb 2 dagen vrij als ik daar aankom en heb mezelf verwerkt met een leuk hotelletje aan de zee met warm water en wat luxe. Heb hier echt primitief geleefd maar heb van iedere seconde genoten. Stuur jullie wat foto's mee van het huis en mijn uitstapje groetjes van truus en tot de volgende keer.

Reacties

Reacties

willem en elly

ik hoop dat je dit bericht krijgt want ik heb al eerder iets gestuurd maar volgens mij heb je dat niet gehad maar in ieder geval wensen wij je heel veel plezier op je nieuwe stekkie en geniet er nog maar even van want hier is het berekoud!!!de groetjes en een dikke kus van elly en willem

Wina

Wat heb jij veel gezien we zijn benieuwd naar je verhalen ook groetjes van Lex

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!