sri-lanka-wasgamuwa.reismee.nl

bey bey Sri Lanka.

Nou mensen dat was het dan de reis loopt op zijn eind. Ik heb nog een paar uurtjes op de beach voordat mijn trein vertrekt naar colombo. Heb gisteren op mijn laatste dag mmijn billen verbrand echt dom. En zegt het spreekwoord niet wie zijn billen verbrand moet op de blaren zitten. Nou dat is zeker waar zo'n 15 uur . Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad en zou nog wel een tijdje door kunnen reizen maar deze reis is nu voorbij en ik ga ook weer graag naar huis. Het meeste heb ik genoten van de jungle in wasgamuwa. Het leven daar was zo heerlijk rustig samen met de natuur en geweldige mensen om me heen. Ik hoop dat het project nog meer suksesvol zal worden nu er een nieuwe regering is. Want pas dan kunnen bepaalde dingen echt goed aangepakt worden. De organisatie heeft het affal probleem als nr 1 op de agenda staan. En er zijn al afspraken met de regering gemaakt om daarover te praten. Het zal echt niet zomaar verandert zijn maar je moet ergens beginnen. Ik hou contact met de jongens daar want voel me echt betrokken. Mijn beach tijd zit er op nu op weg naar de trein. Heb een rustige trein waar de ramen 1 meter lang zijn en iets minder hoog. Deze ramen staan wagen wijd open een vreemde ervaring maar wel lekker. als we bijna bij colombo zijn komen er treinen langs waar de mensen als druiventrossen aan de deuren hangen ik kan mijn ogen niet geloven en ben natuurlijk veel te laat om een foto te maken. Het is ondertussen ook donker geworden. Dan zijn we in colombo de uitgang gezocht en ter plekke mijn plan om even een paar uurtjes in colombo Door te brengen uit mijn hoofd gezet. Het is hier een grote chaos. Ik neem een tuk tuk die me naar de highway bus brengt die naar het vliegveld rijdt.. Het is een drie kwart bus. En alle stoelen zijn bezet. De conducteur bonsjoerd me naar achteren en dat valt niet mee met een backpack op mijn rug waar ook nog eens mijn schoenen aan hangen en een klein tasje. Bij iedere stap blijf ik wel ergens achter hangen. Eenmaal achterin worden er stoeltjes uitgeklapt en zo is ook het gangpad in gebruik. Maar er is geen plaats voor de bagage. Dus moet mijn grote backpack op schoot en hangt er ook nog ergens een tasje aan mijn arm te bungelen. Hier geld de regeling dat je je bagage bij een ander op schoot zet niet. Er zit ook nog een Europese jongen voorin. Naast zijn stoel is plaats dus heeft hij daar een tas staan. Hij moet voor 2 zitplaatsen betalen echt te zot. De high way valt ook zwaar tegen de eerste 15 minuten file rijden en dan gaan we eindelijk een beetje rijden. 30 zware min later komen we bij het vliegveld aan en dan willen de achterste er ook nog eens als eerste uit. Het is echt een bizarre rit. Ben blij dat ik op het vliegveld ben en oook al moet ik Dan zo'n 6 uur wachten hier voel ik me een stuk veiliger dan in colombo. Het laatste stuk van mijn reis komt in ziche zal blij zijn als ik eindelijk in dat vliegtuig zit. Hier ga ik het voorlopig bij laten mensen misschien schrijf ik thuis nog iets. Bedankt allemaal voor jullie interesse in mijn reis dat heeft hem nog specialer gemaakt. Veel liefs van truus.

Reacties

Reacties

kevin johannesen

Hey moeders,

Je had inderdaad een mooi kleurtje gister! Haha
Nou moeder, Sri Lanka zit er op, ben blij dat alles zo goed bevallen is.
Nu nog een lange terug reis voor de boeg, vond het leuk om je blogs te lezen.
Heb een goede vlucht, dan zie ik je morgen op Schiphol.
Kus Kev

Yvonne

Hoi Truus.

Weer snel gegaan he, ik snap dat je langer wilden blijven Truus. Wie weet komt er nog een vervolg voor je!
Maar dit heb je vast gehad en wat heb je veel gezien en beleefd.
Geweldig dat je deze reis met ons wilden delen.
Een hele goede reis terug.
Geniet van je thuiskomst Truus, want als ik het zo lees zitten ze nu al op je te wachten, om al je verhalen aan te horen en je foto's te zien.

Tot gauw, Yvonne xx

Ans

ha zus je ziet wel openbaar vervoer is overal een probleem niet alleen bijons en buiten aan de trein hangen is spoekie hoor , jammer dat je niet nog ff de stad in kon en nu zesuur moet wachten das lang maar zo kan je even relativeren wat je allemaal hebt meegemaakt want dat is niet niks hoor zeker als je alleen bent ,maar nu ben je onderweg naar huis waar je heeeeel welom bent iedereen is blij je weer te zien Koos en Kevin zeker , we kunnen lekker bijkletsen onder het schideren en koken , als je weer uitgerust bent ,nog een stukkie dan ben je thuis tot straks liefs en hoedoe war.

Ans

Hallo Truuske en Koos hoe gaat het met jullie , lekker geslapen een gat in de dag zeker in zo'n goei hotel met warm water mooi wc ke koffie das lux ha ha ja het hotel aan de demer is zo slecht nie , schat ik heb genoten van je verhalen gisteren bij Hennie mooi hoor slangen en varanen ik rende de benen onder men gat uit om weg te komen nee hoor jij gaat ff fotoos maken het zijn geen poesjes war , maar wel gaaf dat je er plaatjes van hebt brrr ,nou ben je weer thuis en is de adreline waarschijnlijk wel wat minder maar ik heb genoten van je reis verhehalen heb ze steeds weer gelezen , moet zelf nog afkikken van jou reis is dat wat lieverd ik zie je snel weer fijne avond samen liefs en een knuffeltje hoedoe war.

Nina

Mooi slot verhaal zus jammer voor ons dat het af gelopen is het was een beetje een real life soap maar dan was jij de enige in de soap maar zeker zo spannend zo zie je maar wat je alleen neer kunt zetten ik ben trots dat ik zo'n???? zus heb. Wij zij super blij voor je dat je het naar je zin hebt gehad. Maar uit eindelijk hang je zelf de slingers op. Zie je liefs Nina Kees en de dogs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!